Cesta med Zagorjem in Trbovljami predvidoma prevozna prihodnjo sredo

vir: STA

Zasavska glavna cesta bo na odseku med Zagorjem in Trbovljami, kjer je na cestišče zgrmelo od 10.000 do 15.000 kubičnih metrov skal, zemlje in dreves, predvidoma prevozna prihodnjo sredo, je danes povedala namestnica direktorja direkcije za infrastrukturo Ljiljana Herga. Naneseni material naj bi medtem odstranili do tega petka.

Na delu te prometne glavne ceste, je že minulo sredo na cestišče zgrmela manjša količina materiala. Ker so strokovnjaki na brežini nad cestiščem opazili razpoke, so se pristojni odločili, da cesto med odcepom za Podkum in bencinskim servisom zaprejo. Odločitev se je izkazala za pravilno, saj je nato v soboto zvečer na cesto zgrmelo med 10.000 in 15.000 kubičnih metrov skal, zemlje in dreves ter zasulo okoli 70 metrov cestišča.

PREDVIDOMA NAJ BI DNEVNO OČISTILI OD 2000 DO 2500 KUBIKOV KAMENJA

Predvidoma naj bi bila cesta očiščena do petka, ob tem pa naj bi očistili tudi pobočje, je v izjavi medijem v Ljubljani povedala Herga. Takrat se bo izkazalo tudi, kako poškodovano je cestišče. Herga je zagotovila, da se ga bodo potrudili v najkrajšem možnem času sanirati, geologi pa bodo ob tem pregledali brežino in presodili, ali je pobočje dovolj stabilno. Če bo, bodo cesto po Herginih napovedih predvidoma odprli prihodnjo sredo.

Glede nadaljnje sanacije te nevarne točke, kjer je v preteklosti že prihajalo do podorov materiala, zaradi česar so tam pred leti zgradili tudi betonski podporni zid, Herga še ni mogla podati natančnih odgovorov. Geologi bodo po skrbnem pregledu brežine predlagali ukrepe, ena od potencialnih možnosti pa bi, tako Herga, lahko bil višji podporni zid.

MED LITIJO IN ZIDANIM MOSTOM KAR NEKAJ NEVARNIH BREŽIN

Nad cesto na območju med Litijo in Zidanim Mostom, kjer Sava teče po soteski, je sicer kar nekaj potencialno nevarnih brežin. Herga je zagotovila, da teren redno pregledujejo in izvajajo tudi ukrepe za varnost uporabnikov cest.

Obenem pa je spomnila, da je narava zelo nepredvidljiva in da je predvsem v zimskem času, ko prihaja do velikih temperaturnih nihanj in močnih padavin, proženje skal, zemlje in drugega materiala pogost pojav. Podobno je na številnih drugih delih omrežja državnih cest, saj je Slovenija geološko izjemno zahtevno območje, je sklenila. Tudi zato je Herga pohvalila ukrep koncesionarja, družbe CGP, ki je cesto preventivno zaprl že ob prvem manjšem podoru. Obvoz je do vnovične prevoznosti glavne ceste urejen po regionalni cesti Zagorje ob Savi-Bevško (čez Slačnik).