Kaj se zadnje čase dogaja na »Zasavki«? Prometne nesreče, kot po tekočem traku! Pred vsem litijski gasilci, policisti in reševalci polne roke dela.

foto: PGD Litija

Regionalna državna cesta G2-108 od Ljubljane oziroma od Šentjakoba do Hrastnika, ki jo Zasavci radi imenujemo »Zasavka« je zadnje čase pogosto zaprta zaradi mnogih prometnih nesreč. Gasilci, reševalci in policisti imajo polne roke dela.

»Zasavki« se je nekoč reklo tudi »cesta smrti«

Prometne nesreče na zasavski regionalki niso redkost že dolga leta. Nekaj odsekov je bilo doslej tudi obnovljenih oziroma rekonstruiranih. Tako je bilo tudi odpravljeno kar lepo število »črnih točk«, kjer so se pripetile nesreče z najhujšimi posledicami. Pa kljub temu se pojavljajo nova mesta na tej močno preobremenjeni cesti, kjer pogosto na istem delu odseka prihaja do nesreč.

foto: PGD Litija

Ta cesta (žal) ni za velike hitrosti

Tudi hitrosti vozil se zaradi določenih odsekov, po katerih se da peljati mnogo hitreje kot pred obnovo, kar močno povečujejo. Dovoljene hitrosti so predpisane in ustrezno omejene, vendar koliko, kje in kako se jih upošteva, pa je drugo vprašanje.

Kje se najpogosteje pripetijo nesreče?

Kritična mesta, takole na prst oziroma hitro pavšalno oceno, so pred vsem na ali v neposredni bližini križišč in zoženih delih cestišča in ovinkih, ki so bolj ali manj blagi in še kar pregledni. Nekaj pogostih točk, kjer rado poči; Hotič, Zgornji Log, most Sava, križišče Polšnik, Kresnice, Ribče, Dolsko, Beričevo,… Človek pomisli lahko le to, da po večini vsem nesrečam, ki se zgodijo na zasavski regionalki, botruje prevelika hitrost in premalo zbranosti za volanom določenih voznikov, ki pogosto zelo radi kršijo cestno prometne predpise in vozijo precej čez dovoljene hitrosti, s prekratko varnostno razdaljo in brezglavim prehitevanjem čez neprekinjeno črto, pred in v križiščih, v nevarnih, slabo preglednih ovinkih in še bi lahko naštevali.

foto: PGD Litija

Če bi bili policisti razporejeni na 100 metrov razdalje, verjetno ne bi bilo nobene nesreče!

Strokovnjaki ocenjujejo tudi, da se na določenih mestih, kjer se pogosteje pojavljajo policijske kontrole, vozniki raje držijo omejitev hitrosti in bolj upoštevajo cestno prometne predpise, skratka vozijo bolj preudarno in varno. Je pa vse našteto v trenutku drugače, ko se določeni in po navadi vedno isti objestni vozniki vozijo po cesti, kjer vedo, da policistov ne bo in kjer jih skoraj tudi ne more biti zaradi konfiguracije poteka ceste.

Kdaj bo trend nesreč na zasavski regionalki upadel?

Upajmo, da trend naraščanja prometnih nesreč na »Zasavski« upade in, da se vozniki iz teh tragičnih in žalostnih primerov kaj pametnega naučijo. Pred vsem veliko (preveč) novih izkušenj pridobijo gasilci, reševalci in policisti, ki nemudoma prihitijo in posredujejo, v včasih nemogočih urah in vremenskih razmerah, za kar pa jim, roko na srce, žal država ni dovolj hvaležna!

Naj zaključimo z željo, da ne bo več teh nespametnih prometnih nesreč v Zasavju in veliko zahvalo vsem gasilcem, reševalcem in policistom za vsa dobra neprecenljiva dela ob nesrečah.