Poslanke in poslanci so zadnji dan aprilske seje državnega zbora obravnavali tudi predlog sprememb zakona o voznikih, pod katerega so se podpisale poslanske skupine SDS, LMŠ, SD, SMC, NSi, SAB in DeSUS, prvopodpisani pa je poslanec SDS Boris Doblekar.

“Z novelo zakona o voznikih omogočamo gasilcem vožnjo manjših vozil, katerih masa presega 3,5 ton, z izpitom kategorije B, s čimer bo zagotovljena njihova 24-urna operativna pripravljenost v primeru naravnih nesreč,” je dejal Boris Doblekar

KAJ JE OSNOVNI NAMEN IN CILJ NOVELE ZAKONA O VOZNIKIH?

Kot je v imenu predlagateljev povedal Doblekar, je temeljni cilj predloga novele zagotoviti operativno pripravljenost prostovoljnim gasilskim društvom in jim omogočiti izjemo za vožnjo manjših gasilskih vozil, ki presegajo največjo dovoljeno maso 3,5 tone.

Prostovoljni gasilci morajo imeti za vožnjo teh izpit kategorije C1, po predlogu pa bosta zadoščala izpit kategorije B in opravljeno ustrezno usposabljanje na upravi za zaščito in reševanje. Spremembe bodo veljale tudi za voznike reševalnih in specialnih vozil za nujno medicinsko pomoč, ki se uporabljajo v okviru javne in vojaške zdravstvene službe. Vključena so tudi intervencijska vozila civilne zaščite, gorske, jamarske ter podvodne reševalne službe, na ravni države in tudi mobilne enote ekološkega laboratorija.

Sluga je ob tem izpostavila, da to potrdilo o opravljenem usposabljanju nikakor ne bo nadomestilo za izpit kategorije C1 in tudi ne bo nadomeščalo tega izpita, veljalo pa bo samo na območju Slovenije.

Podpise noveli zakona so prispevali tudi v LMŠ, SD, SMC, SAB in DeSUS, ter v Novi Sloveniji. Poslanci so na koncu predlog soglasno podprli s 77 glasovi. Podobno je podporo predlogu novele zagotovila Levica, kjer pričakujejo, da bo do naslednje obravnave predlagatelji natančneje pojasnili določene rešitve, je dejal Željko Cigler. V SNS pa o predlogu niso glasovali.

Medtem ko je večina poslancev predlog podprla pa je imela več pripomb vlada, med drugim po besedah državne sekretarke na infrastrukturnem ministrstvu Nine Mauhler predlaga, da se za izvajanje strokovnega nadzora nad vsebino, obsegom, strokovnostjo in kakovostjo izvajanja usposabljanja za vožnjo manjših gasilskih vozil, reševalnih vozil in intervencijskih vozil civilne zaščite določi javno agencijo za varnost prometa. Prav tako je izpostavila, da v predlogu zakona niso opredeljene finančne posledice.