Poslanci koalicije in opozicije s prvopodpisanim Borisom Doblekarjem (SDS) so danes v DZ vložili predlog novele zakona o voznikih, s katerim želijo gasilcem omogočiti večjo operativno pripravljenost. Predlog namreč prostovoljnim gasilcem omogoča vožnjo manjših gasilskih vozil, katerih masa presega 3,5 tone, z izpitom kategorije B.
Kot je spomnil Boris Doblekar, so v poslanski skupini SDS že v mesecu februarju v postopek vložili predlog zakona o dopolnitvah zakona o voznikih, katerega temeljni cilj je zagotovitev operativne pripravljenosti prostovoljnih gasilskih društev in omogočiti operativnim gasilcem izjemo za vožnjo manjših gasilskih vozil z opravljeno in veljavno kategorijo B in opravljenim ustreznim usposabljanjem na Upravi Republike Slovenije za zaščito in reševanje v skladu z direktivo Evropske unije. Po besedah poslanca je bistvo novele zakona, da gasilcem omogočimo, da so v času štiriindvajseturne operativne pripravljenosti vse dni v letu sposobni ukrepati v primeru nesreč.
»V imenu gasilcev in vseh ostalih, ki jim bo novela zakona prinesla dolgo pričakovane pozitivne in praktične ter uporabne spremembe in v izjemno veliki želji, da nam uspe skozi zakonodajni postopek v Državnem zboru spraviti naš predlog, sem bil pozitivno presenečen, ko so mi roko sodelovanja ponudile tudi druge parlamentarne stranke, ki so želele sodelovati pri projektu,« je povedal poslanec SDS in dodal, da je tako začel s pogovori o vsebini zakona s poslanko Janjo Sluga, ki je na vseh pogovorih sodelovala v imenu koalicijskih strank. »Moram reči, da so bili pogovori zelo konstruktivni,« je ob tem dodal poslanec in izpostavil, da so poslanske skupine skupaj pripravile dopolnjen predlog zakona, ki je usklajen za začetek zakonodajnega postopka in ga danes tudi vlagamo v obravnavo. K podpori omenjenemu predlogu zakona so tako pristopile: SMC, LMŠ, SD, SAB, DeSUS, tik pred vložitvijo novele zakona pa se je pridružila tudi NSI.
Opozicijski poslanec je pojasnil, da v Sloveniji skoraj 800 gasilskih enot prostovoljnih gasilskih društev za posredovanje uporablja manjša gasilska vozila z maso nad 3,5 tone, za njihovo vožnjo pa operativni gasilci potrebujejo opravljeno kategorijo C1. “Za zagotovitev vsaj enega voznika s kategorijo izpita C1 po vseh prostovoljnih gasilskih društvih skupni strošek znaša skoraj milijon evrov, za več takšnih voznikov po prostovoljnih gasilskih društvih pa tudi več milijonov evrov, kar je velik zalogaj,” je opozoril poslanec. Tudi Sluga je izpostavila, da večina prostovoljnih gasilcev nima vozniškega dovoljenja kategorije C, in ga opravljajo namensko, prav za potrebe opravljanja prostovoljnega gasilskega dela.
Spremembe bodo sicer veljale tudi za voznike reševalnih, specialnih vozil za nujno medicinsko pomoč, ki prav tako presegajo maso 3,5 tone. Prav tako vključujejo intervencijska vozila civilne zaščite gorske, jamarske ter podvodne reševalne službe, je še pojasnil Doblekar. Dodal je še, da zakon med drugim odpravlja krajevne pristojnosti za opravljanje kontrolnega zdravniškega pregleda po izgubi oz. začasno odvzetem vozniškem dovoljenju. To pomeni, da bodo vozniki lahko kjerkoli opravili kontrolni zdravniški pregled, je dejal. Novost je tudi, da se bo odpravil rok veljavnosti zdravniškega spričevala o opravljenem kontrolnem zdravstvenem pregledu, saj je po njegovih besedah pomembna vsebina tega spričevala, ne rok trajanja.
»Veselim se razprave in skupnega večinskega konsenza pri sprejetju novele zakona o voznikih v Državnem zboru ter da bi še večkrat sledili poti sprejemanja zakonodaje kot sva se jo tokrat lotila s poslanko Janjo Sluga,« je konferenco zaključil Boris Doblekar.