Od 15. maja letos bodo cene telefonskih klicev iz Slovenije v tujino omejene. V okviru enotnega digitalnega trga so evropski poslanci novembra lani potrdili junija sklenjeni dogovor, katerega pomemben del je omejitev, da maloprodajna cena domačih klicev v druge države EU od maja naprej ne bo presegla 19 centov na minuto (plus DDV) in da maloprodajna cena sporočila SMS ne bo presegla šestih centov za SMS (plus DDV). Regulacija državam do leta 2020 nalaga tudi vzpostavitev 5G omrežja v vseh večjih mestih.

To pomeni, da bomo po omenjenih cenah klicali iz Slovenije v ostale članice EU, cene druge članice EU v tretjo članico EU pa je že prej uredila uredba o gostovanju, ki je začela veljati s 15. junijem 2017 in je uveljavila koncept »gostovanja kot v domačem omrežju ter odpravila cenovne razlike med uporabo mobilne telefonije doma in v gostovanju znotraj EU. Operater mora za odhodne in dohodne klice, SMS- in MMS-sporočila ter prenos podatkov uporabljati isti cenik, kot ga za te storitve uporablja v Sloveniji in ne sme več zaračunavati dodatnih stroškov uporabnikom. Edina izjema, pri kateri lahko ponudniki storitev količinsko omeji uporabo storitev pri gostovanju v EU, je prenos podatkov v primerih »paketov z odprtim prenosom podatkov«. O tem, kakšna količina je glede na paket na razpolago, ponudnik storitev obvesti potrošnika v SMS-sporočilu ob prestopu meje ter ga opozori tudi, ko je ta količina dosežena.

Nova pravila bodo potrošnikom omogočila tudi lažjo zamenjavo ponudnika telefonskih storitev. Uporabniki bodo lahko svojo telefonsko številko obdržali še en mesec po izteku pogodbe s ponudnikom. Imeli bodo tudi pravico do povračila neizkoriščenega dobroimetja pri predplačniških storitvah v primeru prekinitve pogodbe.

Uvedba 5G bo zahtevala znatne investicije, vendar postopoma. V Skupini Telekom Slovenije že vrsto let za investicije namenjajo več kot sto milijonov evrov na leto, od tega veliko večino prav za razvoj omrežja, pojasnjujejo in ob tem dodajajo, da nadgradnja omrežja na 5G ne bo bistveno odstopala od dosedanjih vložkov.

Nova pravila, ki začnejo veljati 15. maja, bodo potrošnikom omogočila tudi lažjo zamenjavo ponudnika telefonskih storitev. Uporabniki bodo lahko svojo telefonsko številko obdržali še en mesec po izteku pogodbe, ki jo imajo s ponudnikom. Obenem bodo tudi upravičeni do povračila neizkoriščenega dobroimetja pri predplačniških storitvah v primeru prekinitve pogodbe. Nova pravila mora potrditi še Svet EU, potem pa bodo imele članice EU dve leti časa, da jih prenesejo v svoje zakonodaje.