Promili v prometu

vir: policija.si

Agencija za varnost prometa (AVP) je na pristojno infrastrukturno ministrstvo poslala predlog, da bi se meja dovoljene vsebnosti alkohola v krvi za voznike znižala iz 0,5 na 0,2 promila. Poleg tega želijo tudi, da bi po novem precej strožje sankcionirali predvsem voznike, ki imajo v krvi več kot 1,1 promila alkohola.

AVP si želi, da bi vse, ki “napihajo” nad 1,1 vnovič brez izjem poslali v policijsko pridržanje, njihovo ravnanje pa bi morale pristojne institucije obravnavati kot kaznivo. Ali se bo glede vožnje pod vplivom alkohola spremenil zakon o pravilih cestnega prometa pa je odvisno predvsem od strokovnih razprav in politične volje.

Kot glavni argument zvišanju sankcije za alkohol med vožnjo pa je prvi mož Agencije  izpostavil že večkrat dokazano, da prav pijani vozniki pogosteje povzročijo prometne nesreče, zaostrena zakonodaja pa bi morda marsikoga odvrnila od tega, da zagrabi avtomobilske ključe, ko se usede za volan.  Med 2011 in 2017 naj bi pijani vozniki povzročili kar 22 odstotkov prometnih nesreč s smrtnim izidom. Vozniki z več kot 1,1 promila alkohola v krvi pa povzročijo 59 odstotkov smrtnih prometnih nesreč. Velov je poudaril, da sedaj zakonodaja določa, da je dovoljeno do 0,5 promila, razen če voznik kaže znake zmanjšane prištevnosti, kar pa da je v praksi težko dokazati.

Podatki nacionalnega inštituta za javno zdravje kažejo, da ima več kot deset odstotkov prebivalcev Slovenije težave z alkoholom. To se po Velovih besedah odraža tudi v prometu. Ljudje naj bi ob večjem nadzoru nad prometom spremenili ravnanje, kar potrjujejo tudi izsledki akcije Hitrost. Dobre učinke imajo predvsem akcije, ki trajajo vsaj dva tedna.

” ŠELE KO BO V GLAVAH LJUDI NAREJEN PRESKOK, NE BOMO POTREBOVALI VEČ NADZORA,” PRAVI VELOV

Na agenciji se ravno zato zavzemajo predvsem za več nadzora, katerega bodo ljudje sprejeli kot potrebnega in poštenega, kazen pa naj bo vzgojna. “Cela Evropa gre v smer več nadzora. Vendar za to pri nas po njegovih besedah rabimo več kadra, tehnična sredstva in zakonodajne spremembe, da bodo postopki krajši. Težav z vožnjo pod vplivom alkohola ni mogoče rešiti le s povečanim nadzorom. Ravnanje udeležencev v prometu oblikujejo preventivni akcije, lokalni projekti in projekti v šolah.” je še dodal Velov.

AVP se z ministrstvom za infrastrukturo o vsebini sprememb sicer še dogovarjajo. So pa na ministrstvu potrdili, da so v pripravi spremembe zakona o pravilih v cestnem prometu, ki naj bi vključile tudi morebitne spremembe na področju problematike vožnje pod vplivom alkohola. Na policiji nameravanim idejam ne nasprotujejo, opozarjajo pa, da je pred uveljavitvijo potrebno opraviti razpravo.

Tudi Zavod Vozim, Inštitut za mladinsko participacijo, zdravje in trajnostni razvoj in Inštitut za civilizacijo in kulturo, ki so se združili v Mrežo 0,0 -so na včerajšnji novinarski konferenci podprli predlog zakonskih sprememb v smeri družbe brez alkohola med vožnjo.