Od petka 19. maja je začel teči 35-dnevni rok za zbiranje 40.000 podpisov za razpis referenduma o zakonu o drugem tiru, ki so ga poimenovali – PROTI DVOJNI CENI ZA ENOJNI TIR. Pobudnik je vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo, Vili Kovačič. Po vladnih izračunih naj bi bil drugi tir (v bistvu gre samo za en tir) ovrednoten na 1.350 milijonov evrov, toliko naj bi odšteli za 27 kilometrov proge. Preračunano na kilometer bi to stalo okrog 50 milijonov evrov za kilometer proge. V Evropi je cena med 5 in 7 milijoni evrov, če gre za težak teren in predore pa največ do 18 milijonov evrov. Stvari pri projektu drugi tir, ki mu v civilni iniciativi Davkoplačevalci se ne damo pravijo kar zlati tir, pa sploh še niso končne, ker ne obstajajo še niti pravi investicijski načrti, prav tako ni dokončnega ekonomskega elaborata, ki je osnova za izvedbo vsakega velikega projekta.
Zakon je vlada pripravila zelo na hitro in ga tudi sprejela zelo na hitro. Strokovnjaki pa navajajo, da bi tir lahko zgradili za 550 milijonov evrov ceneje. Je pa med tem predsednik vlade Cerar v državnem zboru poslancem razlagal, da bo cena kilometra proge 27 milijonov evrov, kar pomeni zgolj 729 milijonov, kar pa je tudi okvirna ocena strokovnjakov in civilne iniciative. Od kje potem tako visoka številka v zakonu, ni pojasnjeno.
S preplačanimi 550 milijoni evri bi lahko zgradili štiripasovno hitro cesto od Ljubljane do Hrastnika (cena 7,3 milijonov evrov po kilometru za novo štiripasovnico) in s tem bi bil problem sedanje močno preobremenjene zasavske »ceste smrti« rešen. Poleg tega bi ostalo še za celotno asfaltiranje, še danes makadamske državne ceste v Sopoti, in bi tako dobili sodobno povezavo med Radečami in Litijo ter Šmartnim pri Litiji, kar bi bilo pred pomembno tudi za razvoj Dol pri Litiji in razcvet Oglarske dežele.
Ali pa: Okrog 7 milijonov je cena za dokaj veliko novo osnovno šolo z vrtcem in športno dvorano ali medgeneracijski center ali npr. večnamenski športni objekt z bazenom. V Zasavju bi lahko za preplačanih 550 milijonov od 2. tira zgradili kar 80 objektov, ki bi jih nujno potrebovali, glede na razvitost, zapostavljenost od države in dokaj siromašne občinske proračune. Kakšen razcvet bi šele doživelo Zasavje, če bi 550 milijonov vložili poleg izboljšanja prometnih povezav še v elektronske komunikacije – internet in razvoj turizma?
Civilna iniciativa se je temu zlatemu tiru uprla z zbiranjem podpisov za izvedbo referenduma, ki jih mora zbrati kar 40 tisoč, do 22. junija. V kolikor želite civilno iniciativo podpreti si lahko izpolnjen obrazec (tukaj) natisnite, izpolnite in odnesite na Upravno enoto (v svojem kraju ali katerikoli Upravni enoti ali Krajevnem uradu v Sloveniji, ne glede na stalno bivališče), ki ga bo potrdila. Obrazec se lahko odda tudi elektronsko, z e-podpisom (oddaja s kvalificiranim digitalnim potrdilom SIGEN-CA). Povezava do obrazca je tukaj.
Opozorili ste nas, da so obrazci na voljo tudi na Upravnih enotah in ponekod tudi na stojnicah. In na to, da gre za obrazec: št. ZR 738 – PROTI DVOJNI CENI ZA ENOJNI TIR.
Na Upravnih enotah potrjen obrazec se nato pošlje na naslov: REFERENDUM DRUGI TIR, pp. 122, 1000 Ljubljana
Civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo med razlogi za referendum navaja naslednje:
- da je vladni drugi tir slepi tir za Luko Koper, saj nas bodo zaradi prepočasne izgradnje prehiteli Avstrijci iz severno zahodne smeri;
- vladni drugi tir bo 2- do 3-krat preplačan in bo na dolgi rok (v 45 letih, kakor je podeljena koncesija) gospodarstvo stal okrog 3 milijarde evrov (tolikšne bodo dajatve Luke in pristojbine transporta);
- popolnoma zanemarja razvoj Istre življenje lokalnega prebivalstva, saj ohranja nevzdržno in življenjsko nevarno sedanjo progo v pobočju Kraškega roba;
- ukinja suverenost države Slovenije, ker je v zakonu uveljavljeno upravljanje s pravico veta. Vlada s tem zakonom suverenost poklanja Madžarom in zalednim državam. Dodaja, da slovenski davkoplačevalci nismo naprodaj;
- so proti dvojni ceni za enojni tir. Resnični dvojni drugi tir naj se zgradi z domačim kapitalom in z domačim znanjem;
- treba je na novo začrtati traso. Vlada nam prodaja 25 let star in zastarel projekt kot razvojni projekt. Potrebna je revizija železniške povezave Koper – Divača z novimi spoznanji znanosti, tehnike, ekonomije, tehnologije in okoljevarstva;
- razvoj zavira vlada – ne davkoplačevalci. Vleče nas za nos in v novo avanturo TEŠ6. Tudi pri tej se je brezglavo mudilo.
Povezave do sprotnih informacij civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo in Vilija Kovačiča lahko spremljate tukaj…