V Šmartnem pri Litiji so ostali brez bankomata državne banke, Nove ljubljanske banke (NLB). Bankomat je bil postavljen na Pungrtu, številka 20. V neposredni bližini bankomata so lokali, gostinski objekt, osnovna šola, trgovina in veliko strnjeno naselje. Poleg tega je še ob državni cesti, pa vendar ga je NLB umaknila, kar je povzročilo precej nezadovoljstva med krajani.
Župan občine Šmartno pri Litiji Rajko Meserko je konec novembra prejšnjega leta na NLB naslovil protestno pismo za namero banke, da odstrani bankomat v Šmartnem, kjer je veliko ljudi, tako domačinov kot ostalih dvigovalo denar in opravljalo druge storitve na tem bankomatu.
Med tem, ko je banka pohitela z odstranitvijo bankomata, je ob tem še poslala dopis na Občino. V njem razlaga zakaj so se odločili za to potezo. Seveda po stari že uveljavljeni metodi začenjajo takole: »Kot smo že večkrat javno povedali, je banka dolžna prilagoditi svojo strukturo in obseg poslovanja zaostrenim gospodarskim razmeram na slovenskem bančnem trgu…«
»V NLB navajajo, da je infrastruktura »njihova«, vendar ob tem pozabljajo kdo so njihovi komitenti in kdo pokriva vsem znane in opevane bančne luknje ter ne slabih plač!« se glasno jezi eden od krajanov, ki smo ga ravno našli razjarjenega ob zaprti luknji v steni, kjer je bil še pred kratkim priljubljeni bankomat, ko smo z uredništva prišli pogledat kako zgleda tako gosto naseljen kraj brez možnosti dviga gotovine.
Banka pravi, da je bil šmarski bankomat nerentabilen, ker ni zagotavljal načrtovane donosnosti. »Kakšno donosnost bi pa moral zagotavljati bankomat, ali ni dovolj, da se na njem opravlja storitev, ki jo banka tako in tako lepo zaračuna,« se sprašujejo krajani Šmartna, ki jim je bankomat veliko pomenil.
Prav sarkastičen pa je bankirski stavek na koncu dopisa banke NLB v izgovarjanju po ukinitvi bankomata: »Kljub optimizaciji prodajnih poti pa bodo v celotnem procesu reorganizacije in po njej naše ključne aktivnosti še naprej in še bolj osredotočene na odnose s strankami, saj želimo s kakovostnim naborom in načinom opravljanja storitev ohraniti oziroma vztrajno povečati njihovo zadovoljstvo,« konec navedka.
Bodimo še mi malce sarkastični ob taki razlagi za opravičevanje »neživljenjske« odločitve državne banke do državljanov. Naj se ukine distribucija elektrike do vsake hiše in porabnika, pa bomo, ko bomo šli po denar v Ljubljano na NLB, ob tem prinesli še elektriko, embalažo za prenos elektrike bodo pa izumili snovalci in pisci takih dopisov, ki po večinskem mnenju krajanov in uporabnikov bančnih storitev, nikakor niso v prid povečanju zadovoljstva strank, kot nas imenujejo in kot navajajo v svojem dopisu.
Je pa res, da se morda njim ne izplača ukvarjati s »siromaki«, ki dvigujejo po nekaj deset evrov iz bankomata, ker več ni za dvigniti, se jim pa verjetno toliko bolj izplača ukvarjati s tistimi, ki pridejo po milijonske kredite kar na banko, pa jih potem po možnosti ne odplačajo. Takrat pa smo dobre tudi »navadne stranke«, ki nam za pokritje izginulih milijonov vzamejo že kar prej, preden dobimo v roke in to naj bi povečalo naše zadovoljstvo, kajne? Precenite sami!
In če ni več bankomata, zakaj bi potem bila še trgovina??? ZAPRTO! Zgledi vlečejo!