Ta trenutek najpomembnejša odločitev za Slovenijo in Zasavje je, ali bomo na vrat na nos gradili mnogo predrag in neprimeren drugi tir, ali projekte v Zasavju. Toliko je bilo že povedanega na to temo, da je odločitev lahko vsakemu kristalno jasna. Odločitev pa je izključno pri nas samih.
V nedeljo bomo tudi Zasavci odločali o vprašanju, ki zadnje časa močno razburja slovensko javnost. Ali podpreti zakon vlade 2TDK, ki bo imel za posledico slab, močno predrag in časovno predolg projekt, ali ga zavreči? Po mnenju velikega dela prebivalstva v Zasavju, ki že mnoga desetletja čaka na mnogo projektov, vključno z sodobnimi in hitrimi prometnimi povezavami, odločitev ne bo težka, še več, prav sili nas v to, da zavrnemo ta zakon, ki Zasavju ne bo prinesel prav nobene koristi, morda pa kaj dobrega, če bo denar od vladnega predloga »drugega tira«, ostal v državnem proračunu in se bo raje namenil mnogo cenejši in boljši izvedbi železniške povezave med Divačo in Koprom in pa mnogim prepotrebnim projektom po državi, med drugim tudi v Zasavju.
Iz razprav, soočenj, mnenj strokovnjakov in politikov ter civilnih iniciativ se da izluščiti nekaj bistvenih dejstev:
- Gradili bi 27 kilometrov zgolj enega tira za okrog 1,4 milijarde evrov ali več
- 52 milijonov evrov za kilometer tira, v Evropi za primerljiv tir 18 milijonov
- 2 zaposlena v podjetju 2TDK, ki naj bi gradilo drugi tir, s koncesijo za 45 let
- Ta en tir naj bi začeli graditi šele leta 2020, končali pa 2027, torej 10 let gradnje
- V nadaljevanju bi dogradili še en tir, torej skupna investicija vsaj 3 milijarde evrov
- Italija bo končala z gradnjo proge od Trsta do Dunaja že leta 2024
- Delalo naj bi 9.000 delavcev, na 3 metre proge po en, odgovorov vlade na to ni
- 20 let star – zastarel projekt po hitrem postopku skozi parlament
/Pomembno pri tem je tudi to, da doslej v vseh razpravah ni nobenega, ki bi nasprotoval temu, da je boljša železniška povezava med Koprom in Divačo potrebna. Nasprotuje se le previsoki ceni in nejasni finančni konstrukciji, pa tudi zastarelemu projektu./
Česa bi se lahko nadejali in veselili v Zasavju, če bi bil tir zgrajen po realni, pošteni ceni?
S preplačano milijardo evrov bi lahko zgradili štiripasovno hitro cesto od Ljubljane do Hrastnika, vključno z obvoznico v Litiji in novim bolj propustnim in varnim mostom čez reko Savo ter tudi prepotrebno obvoznico v Hotiču (cena 7,3 milijonov evrov po kilometru za novo štiripasovnico) in s tem bi bil problem sedanje močno preobremenjene zasavske »ceste smrti« rešen. Zgradili bi tudi nujno sodobno cestno povezavo med Hrastnikom in Zidanim Mostom. Poleg tega bi ostalo še za celotno asfaltiranje, še danes makadamske državne ceste v Sopoti, in bi tako dobili sodobno prometno povezavo med Radečami in Litijo ter Šmartnim pri Litiji, kar bi bilo pred pomembno tudi za razvoj Dol pri Litiji in razcvet Oglarske dežele.
Ali pa: Okrog 7 milijonov je cena za dokaj veliko novo osnovno šolo z vrtcem in športno dvorano ali medgeneracijski center ali npr. večnamenski športni objekt z bazenom. V Zasavju bi lahko za preplačano milijardo od 2. tira zgradili prek 140 objektov, kar je nepredstavljiva primerjava, vendar realna in vsakomur razumljiva. Od tega bi jih v Zasavju, glede na razvitost in zapostavljenost od države s siromašnimi občinskimi proračuni, potrebovali vsaj 50. Kakšen razcvet bi šele doživelo Zasavje, če bi milijardo, poleg izboljšanja prometnih povezav in izgradnjo novih javnih objektov, vložili še v elektronske komunikacije – hitri internet, optiko do prav vsakega gospodinjstva in razvoj turizma, ker nam ne manjka lepot in zanimivosti, le vložiti je treba v infrastrukturo in promocijo.
Za zaključek… ne pustite razmetavati svojega denarja!
In kljub vsemu naštetem, bi zgradili prav tako nujno potreben drugi tir, in to mnogo hitreje ter ceneje, kar pa je bistvenega pomena za državo in vas državljane, ki morate ta denar zaslužiti in ga dati državi!
Za drugi tir in PROTI korupciji!
Pomembno je, da se zavedamo, da glas za ali PROTI, ne pomeni glas za ali PROTI drugemu tiru, kajti dejstvo je, da smo vsi za drugi tir oziroma novo dvotirno progo, glas PROTI bo pomenil le glas proti novi korupcijski aferi, ki pa jo imamo državljani končno možnost zatreti v kali, še preden jo bodo začeli, in to tokrat celo z zakonom, kar je skrb vzbujajoče!
»Ob koncu, spoštovane bralke in bralci Našega Zasavje. Za preplačilo milijarde evrov pri projektu »Zlati tir«, bi lahko vsi državljani, vključno z nami Zasavci veliko pridobili. Odločitev pa je zgolj na vas samih. Izjemno priložnost za uveljavitev vaše odločitve v korist Zasavja boste imeli na nedeljskem referendumu, ki vam daje to priložnost. Le izkoristiti jo morate!«