Od 15. novembra, ko morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu zimsko opremo, bodo policisti ob svojem rednem delu pri nadzoru cestnega prometa preverjali tudi opremljenost vozil s predpisano zimsko opremo.

Pozimi, ko so vremenske razmere nepredvidljive, moramo udeleženci v prometu, predvsem vozniki motornih vozil, računati na možne hitre spremembe voznih razmer. Ob spremenjenih voznih razmerah je temeljni pogoj za varno udeležbo v prometu ustrezna zimska oprema motornega, pa tudi priklopnega vozila, za kar moramo pravočasno poskrbeti.

Kaj pravi zakon o pravilih cestnega prometa?

…da morajo biti motorna in priklopna vozila na slovenskih cestah pozimi (med 15. novembrom in 15. marcem naslednjega leta) in v zimskih razmerah (ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je vozišče zasneženo, zaledenelo (ledena ploskev) ali poledenelo (poledica)), opremljena s predpisano zimsko opremo.

vir: Pixabay

Zimska oprema motornih vozil

Pri dvoslednih motornih vozilih, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg, in priklopnih vozilih, ki jih vlečejo:

  • zimske pnevmatike na vseh kolesih ali
  • poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki za pogonska kolesa. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za eno os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.

Pogoji za uporabo snežnih verig so izpolnjeni takrat, ko je na vozišču toliko snega, da pnevmatika med vožnjo ne pride v stik s površino vozišča (za pnevmatiko ostaja snežena sled).

vir: Pixabay

Pri dvoslednih motornih vozilih, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg, in priklopnih vozilih, ki jih vlečejo:

  • zimske pnevmatike najmanj na pogonskih kolesih ali
  • poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki za pogonska kolesa. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za eno os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os. Poleg tega morajo imeti ta vozila v opremi še lopato.

Kanali profila, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj 3 mm.

Zimske pnevmatike so tiste pnevmatike, ki imajo na boku proizvajalčevo oznako “M+S” ali ”M.S” ali ”M&S”.

Vozniki, imejte v mislih dejstvo, da neupoštevanje predpisov lahko policisti kaznujejo z globo ali celo izločitvijo vozila iz prometa. Globe so od 30 do 300 evrov za fizične osebe in do 1000 evrov za pravne.

»Da boste vidl kaj se prav po snegi furat!«

Ker pa je portal Naše Zasavje v prvi vrsti namenjen obveščanju in osveščanju bralcev iz Zasavja, pa je prav, da ne pozabimo na proizvajalca odličnih gum za ekstremne zimske razmere.

To je naše domače zasavsko podjetje ROTAL z Dol pri Litiji, ki je poznano in cenjeno, tako doma kot v tujini.

Največkrat se pojavlja vprašanje KAKŠNA JE RAZLIKA MED NOVIMI IN OBNOVLJENI GUMAMI?

Odgovor direktorja Rotala Domna Vrtčanika je: »Razlike je samo v izdelavi gume. Nova gumo izdelujejo iz nove karkase (to je osnova oz. spodnji plašč gume). Obnovljena gume pa ima plašč narejen iz izrabljene gume, ki se dodobra obrusi in pripravi za obnovo. Nadaljnji postopek je popolnoma isti, a vendar je pri obnovljeni gumi precej bolj ekološki.«

Po novem obnavljajo tudi tovorne pnevmatike, ki so cenovno zelo ugodne in se odlično odrežejo na cesti, prav nič slabše kot mnoge gume tako imenovanih »znanih« proizvajalcev, kjer pa se pogosto plača tudi znamka.

Gume ROTAL lahko naročite preko spletne strani www.rotalgume.si. Dobite jih tudi prej kot v treh dneh po pošti z brezplačno dostavo, lahko pa tudi na sedežu podjetja na Dolah, kjer vam bodo tudi z veseljem pokazali proizvodnjo.

Veseli tudi dejstvo, da so davno padli predsodki o obnovljenih gumah, ki do izdelane po istem postopku kot običajne in pa, da so cenovno daleč najbolj ugodne, poleg tega pa smo z nakupom tudi prijazni do narave!